top of page

חלב - בעד או נגד


מוצרי חלב, בעד או נגד? יש הרבה אנשים שחושבים שחייבים להמנע מחלב ברגע שעברת גיל מסויים. מבחינתי זה לא שחור ולבן ואי אפשר להכליל את כל האנשים באותה מסגרת.

זה נכון, יש הרבה אנשים שחלב רגיל, חלב פרה, לא טוב להם. ואני לא מדברת רק על תופעות של שלשולים וכאבי בטן. רגישות לסוכר החלב (לקטוז) או חלבון החלב (קזאין) יכולה להתבטא באיברים שכלל לא ידעתם שהם קשורים. למשל, זה יכול לגרום לבעיות עור כמו אקנה, אקזמה, גרד וכו'. או אולי זה גורם לכם ליחה ודלקות אוזניים. כך שאם לא סבלתם מכאבי בטן או שלשולים בעקבות חלב זה לא אומר שזה לא גורם לכם לבעיות אחרות. כדי לדעת אם יש באמת רגישות לחלב, רצוי לבצע בדיקת רגישויות למזון. וכמו שאמרתי – לא כולם סובלים מרגישות.

אבל אם אתם כן רגישים – מה האלטרנטיבות? אז קודם כל, אפשר לנסות חלב עיזים. שהוא קל יותר לעיכול ופחות אלרגני לאנשים רבים: 1. חלב עיזים קל יותר לעיכול כי: בעוד שתכולת השומן בחלב פרה ובחלב עיזים היא דומה, כדורי השומן בחלב עיזים הינם קטנים יותר וקל יותר לגוף לעכל אותם. בנוסף רק 2% בערך מחלב העיזים הינו קריש בעוד בחלב פרה 10% הינם קרישים. בנוסף בחלב עיזים יש פחות לקטוז (הסוכר שבחלב). 2. חלב עיזים מכיל פחות פרוטאינים אלרגניים ויוצר פחות ליחה. הרכב הפרוטאינים בחלב עיזים הינו הקרוב ביותר לחלב אם ולפי מחקרים נמצא כי חלב עיזים שניתן כפרוטאין ראשון למעט חלב אם יוצא הכי פחות תגובות אלרגיות. 3. בחלב עיזים יש כמות גדולה של סידן וחומצות שומן אך כולסטורול נמוך. לחומצות השומן שבחלב עיזים יש גם השפעה טובה על העור.

אבל מוצרי חלב באופן כללי הם עשירים בסוכר ולכן מאד לא טובים לסוכרתיים ולאנשים שעושים דיאטה ויש כאמור גם את הרגישים לכל סוגי החלב וגם את הטבעוניים שנמנעים מחלב. תחליפים אפשריים הם משקאות שאנו קוראים להם חלב אבל הם לא באמת חלב, אלא נוזל לבן שמכינים מסויה, שקדים או אורז . מבין אילו, סויה, שהיא לא מהונדסת גנטית (וזה חשוב כי רב מוצרי הסויה היום הם מהונדסים גנטית), היא העשירה ביותר בחלבון, וחלב שקדים עשיר יותר במינרלים וויטמין E. צריך לזכור שמבחינה תזונתית החלב שמיוצר משקדים וסויה מכיל פחות חומרי הזנה מאשר שקדים וסויה שלא הפכו לחלב (החלב הוא בעצם מיצוי מדולל של השקד או הסויה או האורז). ולכן, כמשקה, אם הוא לא מועשר באופן מלאכותי, זה לא מספיק ועדיף לצרוך שקדים או פולי סויה ממש.

ישנן בדיקות שמאבחנות רגישויות לחלב או לתחליפי חלב ובאמצעותן אפשר לראות אם תסמינים שונים שאדם חווה נובעים מרגישות כלשהי ולפיכך לטפל נכון.

לקביעת פגישה השאר פרטים בדך"צור קשר" ונחזור אליך בהקדם.


410 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page