top of page

תזונה, אלרגיות והיפראקטיביות

עודכן: 16 במאי 2020


לאחרונה הגיעו אלי כמה פניות בנושא של "היפראקטיביות" או "קשיי ריכוז ומיקוד" שיש לילדים. הילד לא יכול לשבת בשקט בשיעור, הילד שוכח, מפוזר לא מצליח להתרכז...

ולא רק ילדים, גם סטודנטים בגיל מאוחר יותר ואנשים בוגרים מוצאים את עצמם בסיטואציות כאלה.

הטיפול הקונבנציונאלי שרופא הילדים או רופא המשפחה ימליץ יהיה תרופה כמו רטלין או קונצרטה. השאלה היא – האם יש אפשרויות טיפול אחרות? התשובה היא – כן!

הגישה של הרפואה הפונקציונלית היא לחפש את הדברים שנמצאים בבסיס של התופעות המטרידות האלו.

"היפראקטיביות" , "קשיי ריכוז" "הפרעות קשב" וכדומה הנם רק סימפטומים של הפרעות שונות. בין הגורמים שנמצאו בבסיס של הפרעות אילו אפשר למצוא בעיות פיזיות כגון: אלרגיות או אי סבילות למזונות מסויימים, מחסור באלמנטים תזונתיים חשובים, משקעי מתכות רעילים בגוף, חוסר איזון של חומצות שומניות וחומצות אמינו(חלבונים), רגישות לחומרי שימור וחומרי טעם וריח, הפרעות הורמונליות ועוד.

רופאים עם ידע על תזונה יודעים מזה זמן רב שהפרעות תזונתיות מהוות גורם מרכזי בתופעות אילו של היפראקטיביות וקשיי ריכוז. המחקר המדעי הגדול הראשון שהראה את הקשר בין אלרגיות למזון והיפראקטיביות הופיע בשנת 1985 במהדורה של ה- Lancet, כתב עת רפואי בינלאומי יוקרתי. ד"ר ג'יי אדגר, מנהל בית חולים לילדים באוניברסיטה במינכן, וד"ר סות'היל מלונדון באנגליה, חקרו את ההשפעה של מזון על 76 ילדים היפראקטיביים. לאחר שבדקו אצלם אי סבילויות/אלרגיות למזונות והוציאו את אותם נמזונות מהתפריט שלהם, 79% הראו שיפור ברור בפעילות המנטלית שלהם, ברגשות שלהם ובהתנהגות ו-28 הפכו להיות נורמליים לגמרי. כדי להוכיח את הממצאים שלהם, החוקרים חזרו לתת לילדים את המזון אליו נמצאו אלרגיים והסימפטומים ההיפראקטיביים חזרו והופיעו אצלם.

אז כהורים אני יודעת שכל אחד מאיתנו רוצה לעשות את ההכי טוב לילד שלו. וכאנשים בוגרים אנחנו מעדיפים לשמור על אורח חיים בריא ולא תלוי בתרופות. אני ממליצה בחום שתבחנו את האופציות עד הסוף ובעזרת בדיקות מקיפות של רפואה פונקציונלית אתרו את הגורם לסימפטומים וטפלו בגורם במקום רק "לכבות" את הסימפטום עם תרופה.

לתאום פגישה בקליניקה צרו קשר במייל או טלפונית.


439 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page