top of page

מה עושים עם חום?


אני רוצה לתת לכם כמה כלים לטיפול בחום, כי לפעמים זה יכול להלחיץ אבל חשוב שתבינו מה זה אומר ומה אפשר לעשות כשלילד יש חום.

הדבר הראשון שצריך לדעת הוא שהחום עצמו הוא לא הדבר המסוכן. החום הוא אינדיקציה לאיזה שהוא זיהום. אז ככל שהחום יותר ממושך סימן שיש זיהום יותר קשה בגוף, והזיהום הוא מה שמסוכן, לא החום עצמו.

עד גיל חודש וחצי רצוי שרופא יראה אותו, מכיון שהמערכות עדיין מאד לא בשלות והמצב עלול להתדרדר יותר מהר ממה שחושבים. אם החום הוא 38 מעלות והילד מתחת לגיל חודש וחצי אני כן ממליצה ליתר ביטחון להיבדק.

אחרי גיל חודש וחצי, אפשר להמתין עם בדיקת הרופא יומיים שלושה. בגיל קצת יותר מתקדם חום זה לאו דווקא דבר רע. זה בדיוק כמו שהאמא תרתיח את הבקבוק כדי שלא יהיו בו חיידקים, גם הגוף מרתיח את עצמו כדי שלא יהיו שם חיידקים. לכן אין שום סיבה להוריד את החום. זה נכון שזו תחושה לא נעימה אבל זו הדרך הטבעית של הגוף להיפתר ממזהם לא טוב. החום גם יורד באופן טבעי. גם אם לא ניגע בו בכלל ולא ניתן שום תרופה, לחום יש עליות וירידות באופן טבעי. הגוף מייצר חום ומוריד אותו, מייצר ומוריד אותו.

הדבר העיקרי זה לראות איך הילד בין הפיקים של החום. הילד אוכל? הוא נראה פחות או יותר רגיל? הוא מחייך? איך הוא מגיב לתקשורת? במידה ורואים שהילד הוא לא הוא בין הפיקים של החום, או שפתאום הצבע שלו שונה, פתאום אתם רואים שהוא נושם נורא מהר, הוא לא אוכל - אז כדאי לקחת אותו לרופא. חשוב ללמוד להקשיב לו ולראות איך הוא ולהרגיש אותו.

אני אתן לכם שלושה דברים שאפשר לעשות כדי להקל על החום:

יש מוצר הומאופטי מצויין שנקרא ABC – שילוב של שלוש תרופות הומאופטיות: אקוניט, בלדונה וקמומיל. אפשר לקנות אותו בבית מרקחת

הומאופטי והוא עוזר לגוף להלחם נגד מחלה המאופיינת בחום גבוה. גם אם החום לא יורד מיד, הרי שהמחלה יותר קצרה ויותר נח לילד.

קומפרסים של מים וחומץ – מוהלים מים עם חומץ וטובלים בהם מגבת ופשוט שמים אותה על הגוף. החומץ עוזר לנדף את החום החוצה.

והדבר השלישי הוא אמבטיה פושרת. לא קרה. עוזר לגוף לנדף את החום.

בנוסף - ישנם שמנים אתריים ממש טובים שאפשר למרוח על גוף הילד ועל כפות הרגליים וכך לעזור בריפוי המחלה. תערובת שמנים שאני מאד ממליצה עליה היא: On Guard של חברת דוטרה.

דבר אחרון חשוב – לא להילחץ ולא ליצור אוירה של היסטריה סביב הילד, לשמור על רוגע ואווירה חיובית בבית. זה בפני עצמו תורם להתחזקות של הגוף!


208 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page